تحقیق درباره ارتباط سازماني

مطالب دیگر:
🔗تنظیم خانواده🔗دانلود مدیریت اسلامی 21 ص🔗دانلود مدیریت اسلامی 33 ص🔗دانلود مدیریت اسناد 117 ص🔗دانلود مدیریت اطلاعات گزینش نیروی انسانی 10 ص🔗دانلود مدیریت اكوسیستم و مدیریت زمان 27 ص🔗دانلود مدیریت امور كاركنان یا مدیریت منابع انسانی 28 ص🔗دانلود مدیریت بازاریابی و علم بازاریابی در سلامت اجتماعی 29 ص🔗دانلود مدیریت بر خویشتن🔗دانلود مدیریت تحول🔗دانلود مدیریت توسعه داخلی 13 ص🔗دانلود مدیریت توسعه داخلی یك سیستم اطلاعاتی كمپس 13 ص🔗دانلود مدیریت دانش 14 ص🔗دانلود مدیریت دانش در سازمان‌ها 19 ص🔗دانلود مدیریت زمان 34 ص🔗دانلود مدیریت زنجیره تامین 38 ص🔗دانلود مدیریت سازمانی 30 ص🔗دانلود مدیریت طرح 27 ص🔗دانلود مدیریت علمی تیلور 18 ص🔗دانلود مدیریت فناوری و نوآوری 17 ص🔗دانلود مدیریت و ارتباطات 19 ص🔗دانلود مدیریت و برنامه ریزی انرژی 28 ص🔗دانلود مدیریت و سرپرستی در سازمان زندانها 9 ص🔗دانلود مدیر 14 ص🔗دانلود مدیریت کیفیت فراگیر 29 اسلاید
تحقیق درباره ارتباط سازماني,تحقیق,درباره,ارتباط,سازماني,ارتباط درون سازمانی|خرید و دانلود-|yji
بهترین فایل قابل دانلود و دریافت با موضوع تحقیق درباره ارتباط سازمانيقابل مشاهده می باشد

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:26

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

در دنياي تجارت، پرداختن به موضوعات سخت افزاري (ماشين آلات، مواد و…) و نرم افزاري (روش كار، دانش فني و…) توليد، به منظور استفاده از منابع (4M) به صورت امري بديهي و روزمره رواج دارد. ضمن آنكه مديران و كارشناسان و ديگر نيروهاي انساني نيز به عنوان نيروي مغز افزاري، بهره مندي از منابع را با فعاليت هاي تحقيقاتي و آزمايشگاهي خود و در واقع بكارگيري تكنولوژي، توسعه مي دهند و امكان تسلط بيشتر انسان را بر روي منابع به وجود مي آورند. در اين راستا، آنها با ارائه راه حل هاي مختلف و تحليل هاي چند جانبه بر فضاي درون و برون سازمان نيز اثر مي گذارند و سازمان ها را در جوامع بشري به شكل هاي مختلف از قبيل خصوصي، ملي، منطقه اي و بين‌المللي و در انواع ساختارهاي تشكيلاتي مختلف ايجاد مي نمايند. اما نكته حائز اهميت كه شايد كمتر مورد توجه و تجزيه و تحليل هاي كارشناسانه و مديريتي قرار مي گيرد و بحث اصلي كتاب حاضر نيز مي باشد، پارامتر شخصيتي يك سازمان است كه حاصل همان روح حاكم بر آن نيروي مغز افزاري و علت اصلي رفتارهاي سازماني است. شخصيتي كه به واسطه آن سازمان اعمالي را از خود بروز مي دهد و در ذهن مراجعين تصاويري معين مي سازد. تصاويري كه بيانگر تفكرات، نگرشي ها و رسالت سازمان بوده و تا زمان حيات سازمان با او باقي مي‌ماند.

امر بديهي است كه اين شخصيت مانند ديگر شخصيت ها در خلاء مفهومي ندارد و صرفاً در ارتباط با ديگران (اشخاص حقيقي و حقوقي) ارتباط و معني پيدا مي كند. اين ارتباط سازماني كه در نهايت همان ارتباط انساني تلقي مي شود مانند هر انساني داراي سه سطح به شرح زير مي باشد:

1- ارتباط دروني: ارتباطي كه هر انسان با درون خويش دارد (گفتگوي دروني) كه براي سازمان ها ارتباط درون سازماني تلقي مي شود.

2- ارتباط با فرد مخاطب: انسان با يك نفر بيرون از خويش (فرزند، پدر، مادر، دوست و…) كه براي سازمان ها ارتباط برون سازماني تلقي مي شود.

3- ارتباط با گروه: كه هر انسان در غالب يك گروه رفتار مي كند (خانواده، شركت، ملي و…) كه براي سازمان ها ارتباط صنفي سازماني تلقي مي شود.

هر يك از اين نوع ارتباطات در جاي خود قابل بحث و بررسي بيشتر مي باشد. ضمن آنكه نكته حائز اهميت بيشتر متوجه ارتباط سطح يك يا همان ارتباط دروني مي‌باشد مه در خصوص يك انسان و يا سازمان تكيه گاه اصلي دو نوع ارتباط ديگر محسوب مي شود.

بودا در سخني گفته است “ما آن چيزي هستيم كه مي انديشيم. هستي ما با افكارمان بلندي مي گيرد و دنيايمان را با انديشه هايمان مي سازيم”.

و...